Representants de diverses institucions, entitats i sectors de l’Alt Pirineu i Aran han acordat avui a la Seu d’Urgell donar un nou impuls al projecte Pireníssim com a marca de promoció dels productes agroalimentaris i, per extensió, dels actius turístics del territori. La jornada de treball, convocada per l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), s’ha desenvolupat al llarg de tot el dia al Centre Tecnològic amb la participació de quaranta persones.
El projecte Pireníssim es va endegar a principis de l’any 2011 amb fons del Servei d’Ocupació de Catalunya i amb un calendari d’execució que finalitzava el 31 de desembre. La iniciativa va permetre la creació del producte anomenat “Tour de Formatge & Emocions”, al qual es van adherir 22 productors formatgers i més de 200 establiments entre restaurants, allotjaments, museus, empreses de senderisme i comerços.
La sessió d’avui s’ha iniciat amb la presentació dels resultats del projecte Pireníssim durant el seu primer any de funcionament. Després, en reunions plenàries i de grups, s’han anat definint les potencialitats i les dificultats del projecte, els objectius de futur i les accions prioritàries que s’hauran d’endegar a curt i mitjà termini.
Els participants en la jornada han coincidit a valorar positivament la creació de la marca Pireníssim, la transversalitat territorial i sectorial del projecte i la necessitat de donar-li continuïtat amb un nou impuls, tant públic com privat. Per tal de fixar les línies d’actuació, s’ha acordat la constitució d’una comissió tècnica en la qual hi seran representades totes sis comarques i els diversos sectors.