La ruta tranfronterera amplia les seves actuacions de promoció
La setmana passada es va realitzar la Trobada de primavera d’empreses i Oficines de Turisme adherides al Camí dels Bons Homes, al Monestir de Sant Llorenç de Guardiola. Va ser una jornada molt interessant i participativa on van assistir uns 35 establiments Per començar es va fer una pinzellada sobre el món càtar i la relació amb el Camí dels Bons Homes, de la mà de l’historiador Carles Gascón, especialitzat en catarisme.
Es va aprofitar per plantejar els reptes i la visió a curt i mitjà del Camí dels Bons Homes, que passen en definitiva per augmentar el número de visitants, aconseguir més consumidors i augmentar la presència de la marca al territori per on passa la ruta.
Va quedar clar que ens cal en primer lloc, reforçar el tres diferencials del Camí dels Bons Homes ( explicar millor qui eren els càtars, aconseguir generar empatia cap als bons homes i potenciar la “mística” del Camí), en segon lloc cal tenir més presència al llarg del Camí (amb diversos elements comunicatius i implicació de les empreses adherides) i en tercer lloc desmarcar-nos amb un codi de comunicació propi ( que tots els que formem part de la ruta tinguem un missatge clar, que potenciï aspectes emocionals i amb una manera de comunicar diferent).
L’última part de la trobada va ser la més participativa per part de les empreses. Amb el Networking van sortir moltes proposes de millora en diversos àmbits del Camí dels Bons Homes tant en els àmbits de la Comunicació, Infraestructures i la comercialització de productes turístics. La majoria de propostes es van plantejar de manera col·laborativa, per tal que cada establiment pugui aportar el seu granet de sorra per la millora global de l’oferta de la ruta.
Dinamisme de primavera i preparació de l’estiu al Camí dels Bons Homes
Aquesta primavera s’està caracteritzant per l’activitat i dinamisme al Camí dels Bons Homes, amb accions per posar a punt la ruta diversos aspectes i preparar la temporada d’estiu del 2016.
En l’àmbit de la promoció hem estat presents a la Fires adreçades a la promoció del mercat de proximitat com és Barcelona i rodalies, una d’elles ha estat la B-Travel ( Saló de Turisme de Barcelona) i el Mercat d’Escapades un aparador per vendre diverses experiències de turisme de natura, cultura, gastronomia que es poden fer al Camí dels Bons Homes i a les comarques per on transcorre.
També s’ha fet un viatge de premsa amb mitjans i agències de viatges de Singapur, que han vingut a conèixer el territori amb el reclam dels Parcs Naturals que tenim a la ruta, per inspirar-se per comercialitzar nous productes a Europa per oferir al seus clients d’Àsia.
També amb la intenció de generar emocions perquè els visitants se’n portin a casa, aquesta primavera hem presentat el nou marxandatge del Camí dels Bons Homes, articles amb un to simpàtic que busca la complicitat amb els bons homes, hi trobareu samarretes, dessuadores, bragues, tasses, imants, llibretes amb la frase “ Malgrat tot sóc un bon home/bona dona”, que es poden adquirir a la Central de Reserves del Berguedà.
Per augmentar la visibilitat o presència del Camí dels Bons Homes al territori, s’han fet dues accions. La primera és la col·locació dels plafons urbans interpretatius a la part del Camí de l’últim càtar, amb els que s’explica la ruta i la relació dels bons homes amb el poble on ens trobem. I la segona ha estat la creació de les noves plaques als establiments adherits, els quals han estat col·locades per 17 allotjaments, dos dels quals són noves adhesions; el Càmping Repòs del Pedraforca i l’Hotel eqüestre Masia Torre del Manresà.
Un altra qüestió interessant és que des del Camí dels Bons Homes s’hacol·laborat amb diversosprojectes intercomarcals, com és la Taula de Camins de la Cerdanya, La Cursa del Miner i l’organització del Cerdanya Happy Walking, un festival que tindrà lloc a la Cerdanya del 9 al 12 de juny, que combina rutes de senderisme, gastronomia i cultura. Per un altra banda també s’està preparant el Festival Càtar impulsat pel Consell Regulador que implica en la seva programació a 4 comarques i més de 15 municipis de la ruta i que cobrirà durant tot l’estiu l’oferta cultural al Camí dels Bons Homes.